Serwis
instrukcja regulator Oxi Board 760
instrukcja regulator Pello 3,5
instrukcja regulator Bruli 3,5
instrukcja regulator ecoal 3,5
instrukcja regulator Signum 600
instrukcja regulator Signum 700
Zaburzenia w pracy kotła KW-GR
Zaburzenia w pracy kotła | ||
| Przyczyna | Co zrobić | |
| 1. Nagły wzrost temperatury i ciśnienia w kotle | – zamknięte zawory | – otworzyć zawory |
| – dmuchawa nie wyłącza się po osiągnięciu temperatury zadanej | – zresetować sterownik i ponowić próbę pod ścisłą kontrolą, (jeżeli dmuchawa nadal się nie wyłącza, to wyłączyć sterownik i zawiadomić serwis) | |
| 2. Dymi się z dolnych drzwiczek wyczystkowych | – nieprawidłowo zamknięte drzwiczki | – dokręcić pokrętło |
| – zanieczyszczenie sznura | – oczyścić sznurek | |
| – uszkodzony sznurek uszczelniający | – sznur uszczelniający wymienić na nowy | |
| 3. Nieosiąganie wyznaczonej temperatury | – zbyt mała kaloryczność węgla | – dodać węgla o większej kaloryczności (sort, groszek) lub wymienić na inny, bardziej kaloryczny – bardziej zwilżyć miał (struktura puszysta – gruzełkowata) |
| – zbyt drobny miał | ||
| – zbyt mało zwilżony (zalecana wilgotność ok. 20%) | ||
| 4. Znaczny wzrost temperatury ponad temperaturę nastawioną | – Zbyt duży ciąg kominowy przy zbyt dużej kaloryczności i granulacji miału | – zastosować w kominie regulator ciągu lub dodać miał o mniejszej kaloryczności i mniejszej granulacji |
| – Zbyt częste i zbyt długie przedmuchy między załączeniami właściwymi | – zwiększyć czas między przedmuchami, – zmniejszyć długość przedmuchu | |
| 5. dymi się z górnych drzwi zasypowych | 1. Brak ciągu kominowego | |
| – za niski komin | – podwyższyć komin | |
| – za mały przekrój komina | – powiększyć przekrój komina | |
| – zapchany komin | – oczyścić komin | |
| 2. Zbyt duży bieg dmuchawy | – zmniejszyć bieg dmuchawy | |
| 6. Występowanie krótkich uderzeń wybuchów gazów | – zbyt niska nastawa temperatur przy dużej kaloryczności paliwa co powoduje gaśnięcie płomienia w piecu | – podwyższyć temperaturę |
| – zastosować miał o niższej kaloryczności | ||
| – brak odbioru ciepła z kotła i spowodowane tym długie przerwy w pracy kotła powodujące gaśnięcie płomienia | – nie zamykać zaworami wszystkich grzejników | |
| – umożliwić odbiór ciepła przez grzejniki przy zaworach termostatycznych | ||
| – zastosowanie miału z wysoko-energetycznego węgla koksowego, wymagającego intensywnego podmuchu i wysokiej temperatury spalania, nie nadającego się do kotłów słabo obciążonych | – zmienić miał na miał z węgla niekoksującego | |
Zaburzenia w pracy kotła KTM
Zaburzenia w pracy kotła | ||
Przyczyna | Co robić | |
| 1. Nagły wzrost temperatury i ciśnienia w kotle | – zamknięte zawory | – otworzyć zawory |
| – dmuchawa nie wyłącza się po osiągnięciu temperatury zadanej | – zresetować sterownik i ponowić próbę pod ścisłą kontrolą, (jeżeli dmuchawa nadal się nie wyłącza, to wyłączyć sterownik i zawiadomić serwis) | |
| 2. Dymi się z drzwiczek paleniska | – nieprawidłowo zamknięte drzwiczki | – docisnąć drzwiczki |
| – zanieczyszczenie sznura | – oczyścić sznurek | |
| – uszkodzony sznurek uszczelniający | – sznur uszczelniający wymienić na nowy | |
| 3. Nieosiągalnie wyznaczonej temperatury | – zbyt mała kaloryczność węgla | – dodać węgla o wyższej kaloryczności |
| – zbyt mała częstotliwość podawania paliwa | – zwiększyć częstotliwość podawania | |
| – zbyt mała dawka paliwa | – zwiększyć dawkę paliwa | |
| 4. Czarny dym z komina | – zbyt duża dawka paliwa | – zmniejszyć dawkę paliwa |
| – za duża częstotliwość podawania dawki paliwa | – zwiększyć przerwy między dawkami paliwa, aż do uzyskania przeźroczystego białego dymu | |
| 5. Dym w koszu zasypowym | – zablokowanie się rusztu na wskutek zlania się w grubą płytę żużla , którego następująca dawka nie może zepchnąć do pojemnika w popielniku | – zastosować opał o wyższej temperaturze topnienia żużla, lub zastosować preparat zapobiegający zlepianiu się żużla |
| – pełna szuflada pojemnika | – usunąć popiół | |
| 6. Dymienie się z drzwiczek | Brak ciągu kominowego – zatkany komin | – wyczyścić komin |
| – zanieczyszczony kocioł | – wyczyścić kocioł | |
| – nieuszczelniony czopuch tzw „fałszywe powietrze” | – uszczelnić czopuch przy wejściu do komina. W przypadku braku ciągu kominowego przy spełnieniu powyższych warunków zasięgnąć opinii kominiarza (może być zbyt niski komin, za mała średnica lub wpływ ukształtowania terenu oraz sąsiadujących budynków | |
Zaburzenia w pracy kotła EKR
Zaburzenia w pracy kotła | ||
Przyczyna | Co robić | |
| 1. Nagły wzrost temperatury i ciśnienia w kotle | – zamknięte zawory | – otworzyć zawory |
| – dmuchawa nie wyłącza się po osiągnięciu temperatury zadanej | – zresetować sterownik i ponowić próbę pod ścisłą kontrolą, (jeżeli dmuchawa nadal się nie wyłącza, to wyłączyć sterownik i zawiadomić serwis) | |
| 2. Dymi się z drzwiczek paleniska | – nieprawidłowo zamknięte drzwiczki | – docisnąć drzwiczki |
| – zanieczyszczenie sznura | – oczyścić sznurek | |
| – uszkodzony sznurek uszczelniający | – sznur uszczelniający wymienić na nowy | |
| 3. Nieosiągalnie wyznaczonej temperatury | – zbyt mała kaloryczność węgla | – dodać węgla o wyższej kaloryczności |
| – zbyt mała częstotliwość podawania paliwa | – zwiększyć częstotliwość podawania | |
| – zbyt mała dawka paliwa | – zwiększyć dawkę paliwa | |
| 4. Czarny dym z komina | – zbyt duża dawka paliwa | – zmniejszyć dawkę paliwa |
| – za duża częstotliwość podawania dawki paliwa | – zwiększyć przerwy między dawkami paliwa, aż do uzyskania przeźroczystego białego dymu | |
| 5. Dym w koszu zasypowym | – zablokowanie się rusztu na wskutek zlania się w grubą płytę żużla , którego następująca dawka nie może zepchnąć do pojemnika w popielniku | – zastosować opał o wyższej temperaturze topnienia żużla, lub zastosować preparat zapobiegający zlepianiu się żużla |
| – pełna szuflada pojemnika | – usunąć popiół | |
| 6. Dymienie się z drzwiczek oraz układu tłokowego podajnika | Brak ciągu kominowego – zatkany komin | – wyczyścić komin |
| – zanieczyszczony kocioł | – wyczyścić kocioł | |
| – nieuszczelniony czopuch tzw „fałszywe powietrze” | – uszczelnić czopuch przy wejściu do komina. W przypadku braku ciągu kominowego przy spełnieniu powyższych warunków zasięgnąć opinii kominiarza (może być zbyt niski komin, za mała średnica lub wpływ ukształtowania terenu oraz sąsiadujących budynków | |
| – zawieszenie się opału | ||
Serwis
Łukasz Woźniak
tel. +48 62 742 10 03 wew. 36
tel. +48 62 742 90 10
kom. 660 459 852
serwis@tilgner.com.pl









